RSS

Friday, June 15, 2012

Cetusan Hati....

Assalamu’alaikum…

Tiba-tiba hati terdetik ingin melakar di MUJAHIDAH yang sudah lama terbiar tanpa penjagaan yang sepatutnya. Rasa hati yang meronta-ronta ini memberi kekuatan itu aku mengadap kauthar yang sangat berjasa dalam hidupku ini. Kauthar yang menjadi peneman di kala kesunyian mahupun di kala sibuk.

Entah apa yang ingin kucoret sebenarnya. Masih dalam kelabu lagi, hehehe... Namun yang pasti aku ingin sangat menulis semula. Mungkin disebabkan keadaan hidup yang agak terganggu menjadi aku memerlukan kekuatan yang berlainan untuk meneruskan hidup. Ya betul, kita sebagai makhlukNya di muka buminya yang indah ini tidak akan lari dengan masalah. Tipulah kalau kita kata kita takder masalah dan juga bicara karut jika kita nak hidup kita smooth je dari hari ke hari tanpa ada apa-apa masalah. Begitula kita, tak akan terlepas dari masalah kehidupan ini. Jadi nak ke tidak, memang kita akan bermasalah jugak. Jadi sebagai manusia yang normal, apa yang kita perlu lakukan mestilah hadapinya walaupun pahit. Jangan sekekali lari dari masalah, tapi berusahalah untuk selesaikannya mengikut keupayaan kita. Dan cubalah untuk berfikiran positif sepositifnya, supaya kita at least mampu bertahan. Dan tidak salah jika mahu menangis, kerana menangis tidak semestinya kita mengalah tapi mungkin ianya satu kekuatan untuk kita teruskan perjuangan kehidupan kita.

Dan janganlah lupa untuk mengadu pada yang Mencipta masalah kita. Mungkin kita merasakan tiada seorang pun yang mampu memahami diri kita, tapi percayalah, Dia sentiasa ada untuk kita. Dan ingatlah hanya padanya terdapat penyelesaian bagi segala masalah kita. Moga kita sentiasa tabah dan berbaik sangka denganNya…WE LUV U, ALLAH…bimbinglah kami mencari cinta dan redhaMU…


p/s: inyaAllah daku akan kembali lagi (^__^)

0 comments:

About This Blog

"ilahi anta maqsudi waridhaka mathlubi"
Ya Ilahi, Engkaulah tempat matlamat dan tujuanku, dan hanya keredhaanMulah yang sentiasa menjadi cita-citaku