RSS

Wednesday, March 3, 2010

Selamat Pengantin Baru Sahabatku...

Assalamu’alaikum dan salam ukhwah fillah…
Di dalam kesibukan hujung bulan yang amat menuntut komitmen yang tinggi, Alhamdulillah, Allah masih memberi keluangan masa untuk saya menghadiri seterusnya meraikan majlis berbahagia salah seorang sahabat seperjuangan Nisa’ WP bersama-sama sahabat-sahabat yang lain. Tahniah diucapkan kepada kak ct dan pasangan pilihannya. BarakaLlahu fikum, moga berbahagia hingga ke syurga dan menjadikan baitul muslim ini sebagai wasilah untuk terus berada di medan dakwah dan melahirkan jundullah-jundullah yang ‘dihausi’ oleh ummah.

Rasulullah S.A.W, kekasih agung pernah bersabda yang bermaksud :
“Sekiranya seorang wanita menjaga solat lima waktu, puasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya, dan mematuhi suaminya, akan dikatakan kepadanya, Masuklah ke dalam syurga pintu mana sahaja yang yang engkau suka. ”
(Hadis Riwayat Ibnu Hibban, Ahmad dan at-Thabarani)

Sungguh besar ganjaran yang diberikan Allah kepada seorang perempuan yang berkahwin berbanding dengan yang bujang. Mudah sungguh untuk mendapat pahala. Begitu juga betapa besar dan beratnya amanah dan tangungjawab yang perlu dipikul dan dilaksanakan apabila sudah menjadi isteri mahupun apabila sudah bergelar seorang ibu. Itulah aturanNya, dan kita sebagai hambaNya jangan sesekali menolak sunnatullah ini. Moga kita semua diizinkan Allah menjadi seorang isteri dan ibu yang solehah. Moga dari zuriat kita akan lahirlah jundullah dan jundillah, mata-mata rantai yang akan memartabatkan islam di dunia ini amen.

Buat semua sahabat yang akan melangsungkan perkahwinan masing-masing, ‘advance’ tahniah diucapkan. Doaku selalu bersama kalian, insyaAllah. Dan kepada yang belum ketemu, banyak-banyakla bersabar, berdoa, berusaha dan bertawakal. Hanya itu yang mampu kita lakukan sebagai hambaNya. Hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita semua. Pengetahuan Allah mengatasi segala-galanya….

0 comments:

About This Blog

"ilahi anta maqsudi waridhaka mathlubi"
Ya Ilahi, Engkaulah tempat matlamat dan tujuanku, dan hanya keredhaanMulah yang sentiasa menjadi cita-citaku