RSS

Tuesday, August 12, 2008

Tuhan…
Sungguh berat rasanya dugaan yang Kau bebankan ke atas bahuku ini
rasanya tak mampu aku hadapinya
Namun ya Allah…
bila ku belek sirah perjuangan Ummu Mukminin, Syaidatina Fatimah, para sahabiah dan para muslimat pejuang agamaMu
terasa diri ini begitu kerdil sekali
seumpama langit dan bumi
amat berat sekali mehnah yang Kau tanggungkan kepada mereka
berbanding dengan mehnah yang kau dugakan kepadaku
Ya Allah, ampunkan aku Ya Allah
terlalu banyak keluhan yang aku keluarkan
seperti tidak meredhai apa yang telah Kau takdirkan


Ya Allah…
aku sedar ya Allah apa yang berlaku kepada diriku adalah yang terbaik untuk diri ini
namun kenapa ya Allah aku selalu mengeluh dengan apa yang terjadi
yang selalu terlahir dari lubuk hati yang tidak puas hati
walaupun tidak melalui kata-kataku
apakah ini dosa
salahkah aku menginginkan kesempurnaan dalam hidup ini
ya Allah jika ini merupakan salah satu dosa padaMu ampunilah aku ya Allah
pimpinlah aku ya Allah
tunjuklah aku jalan yang lurus
ya Allah aku hambaMu yang banyak membuat dosa dan maksiat padaMu
aku hambaMu yang tidak mensyukuri segala nikmatMu yang Kau limpahkan
aku hambaMu yang amat dhoif, amat hina tapi masih berbesar diri
Ya Allah rahmatilah daku dengan kasih sayangMu
janganlah Engkau tinggalkan aku
aku amat mangharapkan kasih sayangMu ya Allah
bantulah aku ya Allah untuk mengenaliMu ya Allah
bantulah aku ya Allah untuk mencari redhaMu ya Allah
bantulah aku ya Allah…
kasihanilah aku ya Allah
campakkanlah sedikit kasih sayangMu untuk aku jatuh cinta padamu
kenapalah begitu susah untuk aku merinduiMu ya Allah

0 comments:

About This Blog

"ilahi anta maqsudi waridhaka mathlubi"
Ya Ilahi, Engkaulah tempat matlamat dan tujuanku, dan hanya keredhaanMulah yang sentiasa menjadi cita-citaku